Beeld en geluid
Foto en video
Computers
Refurbished
Software
Dierenbenodigdheden
Drogisterij
Parfum en cosmetica
Elektronica
Componenten
Games
Speelgoed
Feestartikelen
Hobby
Knutselen
Modelbouw
Kabels en adapters
Kleding
Schoenen
Tassen en koffers
Koken en tafelen
Keuken apparatuur
Horeca
Muziek en film
Muziekinstrumenten
Parfum en cosmetica
Persoonlijke verzorging
Parfum en cosmetica
Schoenen
Kleding
Tassen en koffers
Games
Speelgoed
Feestartikelen
Wasssen en drogen
Wonen, woonaccessoires
Kerst
Meubels
Verlichting
Fabrikant: | |
---|---|
EAN-code: | 9789491845185 |
Shopscore | 5 (8)
|
---|
'De auteurs prikken terecht ballonnen en illusies door over beleggen en vermogensbeheer. Wie dit leest kan kosten en risico's beperken.' Onno Ruding, oud-minister van Financiën en oud-vice-chairman van Citibank.De meeste vermogensbeheerders en beleggingsfondsen beloven veel geld voor je te verdienen. Ze blijken echter een groot deel van het rendement van hun klanten naar zichzelf toe te trekken en op de lange termijn doen ze het daarom bijna zonder uitzondering slechter dan de markt. Toch blijven beleggers op grote schaal hun geld aan ze toevertrouwen. Hoe kan dat?In 'De beleggingsillusie' beschrijven Marius Kerdel en Jolmer Schukken beknopt en op vlotte wijze hoe er door de beleggingsindustrie een geraffineerde illusie in stand wordt gehouden. Door onze emoties aan te wakkeren en kosten te verbergen, verleiden ze ons keer op keer om die illusie na te jagen. Dat levert aantrekkelijke inkomsten op de voor de vermogensbeheerders maar leidt tot hoge koste voor beleggers. Die kosten zijn zo aanzienlijk dat beleggers uiteindelijk vaak meer dan de helft van hun opgebouwde vermogen afdragen aan hun financiële 'helpers'. Gelukkig bieden de auteurs ook een oplossing. In drie stappen leggen ze uit hoe je je vermogen met een passend rendement kunt laten groeien. En ja, dit betekent waarschijnlijk dat je vermogensbeheerder zijn of haar Ferrari moet inleveren.