Beeld en geluid
Foto en video
Computers
Refurbished
Software
Dierenbenodigdheden
Drogisterij
Parfum en cosmetica
Elektronica
Componenten
Games
Speelgoed
Feestartikelen
Hobby
Knutselen
Modelbouw
Kabels en adapters
Kleding
Schoenen
Tassen en koffers
Koken en tafelen
Keuken apparatuur
Horeca
Muziek en film
Muziekinstrumenten
Parfum en cosmetica
Persoonlijke verzorging
Parfum en cosmetica
Schoenen
Kleding
Tassen en koffers
Games
Speelgoed
Feestartikelen
Wasssen en drogen
Wonen, woonaccessoires
Kerst
Meubels
Verlichting
Fabrikant: | |
---|---|
EAN-code: | 9789039519820 |
Dit standaardwerk over organisatietheorieis wereldwijd het meest gebruikte studieboek.Deze Nederlandse vertaling isgebaseerd op de oorspronkelijke zevendeeditie.Veel studenten die een normale cursusorganisatietheorie volgen, hebben geenuitgebreide werkervaring, zeker niet opde middelste en hogere niveaus, waarorganisatietheorie het meest wordttoegepast. Om studenten te betrekkenbij de moderne organisatiewereld zijnaan deze druk belangrijke onderwerpentoegevoegd, onder andere een nieuwhoofdstuk over kennismanagement en deinvloed van de informatietechnologie oporganisaties. Verder is er nieuw materiaalover de horizontale organisatiestructuur,e-commerce, de balanced-scorecard, ERP,intranetten en extranetten, strategieënom op wereldschaal te concurreren, decultuursterkte en de subculturen van eenorganisatie, massa-individualisering voorwat betreft fabricage en dienstverlenendebedrijven, en de transformatie vanorganisaties die ontworpen waren vooreffi ciency naar bedrijven die ontworpenzijn voor leren en voor verandering.Net als vorige edities kenmerkt dezeuitgave zich door een veelheid aancasestudy's, illustraties en tips om caseste analyseren en organisaties te leiden.Bestaande en nieuwe voorbeeldenlaten zien hoe behandelde conceptenkunnen worden toegepast. Deze totalehoeveelheid onderwerpen geeft het boekaanzienlijk meer inhoud en maakt het veeltoegankelijker. Hiermee biedt Richard Dafteen plezierig leesbaar overzicht van demeest recente manieren van denken overen kijken naar organisaties.Richard L. Daft is een van de meest vooraanstaande onderzoekers op het gebied vanleiderschap, transformationele communicatie en verandermanagement. Hij is sinds1994 verbonden aan de Vanderbilt University in Nashville, Tennessee.